Summa sidvisningar

2011-11-13

Så ruggigt mycket bättre

Ja, så mycket bättre säsong två är som förväntat. Artisterna är mer medvetna om att allt de gör kommer att kunna ses på youtube och alla covers de gör är potentiella hits, alltså är det inte lika spontant som det var under den första säsongen då ingen visste vilken otrolig succé det skulle bli. Hittills är Laleh och Wiehe överlägset bäst tycker jag, får se vad fortsättningen har att ge.
I denna bloggs start hade jag nåt inlägg om vilka jag skulle vilja se i Mästarnas mästare, jag tror att jag fick lite som jag ville så nu försöker jag med detta program också. Det handlar inte om mina svenska favoriter, isf skulle det bli Gessle, Fredriksson, J. Berg. Robyn, Hellström och Niklas Hillbom (Jumper), utan en skara där programmen och låtarna skulle bli intressanta och även intressant att höra lite om artisten.

Här är min lista på de som jag skulle vilja se i programmet:

1. Björn Skifs. Har haft en lång karriär, gjort mycket olika saker och verkar vara en sympatiskt person.
2. Joakim Thåström. Har gjort så otroligt mycket bra musik med Ebba Grön, Imperiet och solo. Skulle vara intressant att veta lite mer om honom också, han känns väldigt anonym som person.
3. Robyn. Hon måste bara med. Tänk att höra henne göra Staten&Kapitalet eller Hooked on a feeling. Skulle kunna bli hur bra som helst.
4. Joey Tempest. Skulle vara kul att ha med en riktig gammal hårdrockare och passar väl Joakim Larsson från Väsby utmärkt. Han måste ha mycket intressant att berätta, han har en bra röst och har ett gäng låtar som skulle vara kul att höra med andra artister.'
5. Magnus Uggla. Varje fredagseftermiddag så lyssnar jag på Uggla på P4 i bilen hem från jobbet. Har ändrat uppfattning om honom tack vara det. Han är skitrolig och verkar vara en varm person. Sen gjorde han faktiskt en del riktigt bra musik fram till mitten av 80-talet.
6. Måste ju få in fler tjejer så slänger jag in Tone Norum. Hängde väl ihop en del med Tempest på 80-talet, men vad hände sen. Skulle vara kul att veta. Hade en grym rockröst som skulle passa bra att göra covers med och sen gjorde hon faktiskt några riktigt bra skivor när det begav sig..
7. Ja egentligen skulle jag vilja ha fått med en till kille men det måste ju bli lite jämn fördelning så då får det bli en tjej till och då måste snygghetsfaktorn höjas lite så då får det bli Jill Johnsson. Countrypopsångerskan känns som om hon skulle passa perfekt i detta sammanhang. Trevlig, bra musiker och mycket egna låtar som folk känner igen.

Denna lista har jag faktiskt funderat på en del men jag har säkert ändå glömt flera artister som jag hade velat haft med men nu får det vara så här, så länge iaf.

Ny lista när jag hinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar